Чт, 02.05.2024, 05:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Цуманський ліцей Волинської області

Меню сайту

Головна » 2021 » Січень » 28 » STEАM-освіта: впровадження та перспективи розвитку
11:33
STEАM-освіта: впровадження та перспективи розвитку

STEАM -ОСВІТА: ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Не навчайте дітей так, як навчали Вас , - вони народилися в інші часи...

STEАM- освіта. Що ж це таке?

 STEАM охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering), мистецтво (Art) та математику (Mathematics).Однак, важливо розуміти, що STEАM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань. Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології+ англійська мова в доповнення до української мови . 

У всьому світі спостерігається дефіцит фахівців з технічних напрямків, попит на них росте набагато швидше, ніж на інші спеціальності, саме тому, у відповідь на виклики часу, такий тип освіти виходить на перший план

Особливою формою наскрізного STEАM-навчання є інтегровані уроки/заняття,  які спрямовані на:

         -встановлення міжпредметних зв’язків, що сприяють формуванню в учнів цілісного, системного світогляду;

          -актуалізацію особистісного ставлення до питань, що розглядають на уроці.

          Інтегровані уроки можна проводити двома шляхами:

         - через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів;

         - через формування інтегрованих курсів або окремих спецкурсів шляхом об’єднання навчальних програм таких курсів/предметів.

Переваги STEАM-освіти:

         То в чому ж все-таки переваги STEАM-освіти?

         По-перше, за STEАM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок.

         По-друге, STEАM-освіта – це творчий простір світогляду дитини, де вона не тільки реалізовує свої потреби, а й готується до дорослого життя у соціумі, роблячи усвідомлений вибір майбутньої професійної діяльності.

         По-третє, на відміну від класичної, в нашому розумінні, освіти, за STEАM,  дитина отримує набагато більше автономності. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, що склалися між учнем та вчителем, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність.

         По-четверте, уроки за STEАM-технологією дозволяють не тільки вивчати теоретичний матеріал, але і закріплювати знання за допомогою можливостей практичного застосування різноманітних завдань, які можуть бути настільки цікаві, що їх трудність не викликатиме неприйняття у учнів.

         Навчання за основними напрямками STEАM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:

  • уміння побачити проблему;
  • уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків;
  • уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;
  • оригінальність, відхід від шаблону;
  • здатність до абстрагування або аналізу;
  • здатність до конкретизації або синтезу.

Недоліки та труднощі у використанні STEАM-освіти:

  • Великі затрати часу на підготовку уроку.
  • Довготривалість проекту.
  • Недостатня матеріальна-технічна  база

         Отже, переваг використання STEАM-освіти  значно більше, ніж недоліків. Успіх впровадження педагогічних інновацій залежить від багатьох чинників, і в першу чергу від рівня обізнаності та готовності вчителів до їх використання.

 

Відділом STEАM-освіти Інституту модернізації змісту освіти спільно з ДЗВО «Університет менеджменту  освіти», видавництвом «Видавничий дім «Освіта», 2-6 лютого 2021 року буде проведено зимову дистанційну сесію STEM-школи.

У програмі сесії будуть представлені матеріали з питань STEАM для всіх рівнів освіти за напрямами:

  • науково-методичні аспекти розвитку напрямів STEM/STREAM-освіти;
  • моделі реалізації STEАM-освіти в різних установах;
  • STEАM-урок/заняття: теорія та практика;
  • STEАM-проєкти: теорія та практика;
  • партнерська взаємодія для кращих результатів.

Учасників очікує 5 днів інтенсивного онлайн-навчання на платформі Українського проєкту «Якість освіти». Понад шістдесят спікерів поділяться своїми ідеями, досвідом і готовими кейсами методичних матеріалів.

Для навчання, отримання матеріалів і сертифікату необхідно заповнити реєстраційну форму за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWUf1r6GRiYPiKSMjIt4X5DQYH2q4rw5e UREMMUjTg7dTwIA/viewform

 

 

Переглядів: 302 | Додав: lesya_zubenko | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
НОВИНИ ОСВІТИ
ЗНО -2021

ЗНО 2021: які предмети вибрати та як зареєструватись


Санітарний регламент для шкіл

Санітарний регламент для шкіл: на що звернути увагу


ДПА 2021

Учні 4 та 9 класів складатимуть ДПА у школі


Календар
«  Січень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2024